“Sedih Terpaksa Share Dengan Wanita Lain,” – Perkongsian Jasmin Hamid Ini Buatkan Ramai Sebak & Menangis!

Ibu  mana yang sanggup melihat anak yang selama ini tidak pernah berenggang dengannya, tiba-tiba rapat dengan perempuan lain. Demikian yang dialami oleh pelakon drama popular, Jasmin Hamid.

Menerusi catatannya di laman instagramnya baru-baru ini, akui Pelakon Wanita Terbaik Anugerah Skrin 1997 bimbang dan sedih terpaksa berkongsi anaknya dengan perempuan lain.

Bagaikan satu trend, selain selebriti dan artis, anak-anak mereka juga mendapat perhatian netizen untuk diperkatakan. Jika sebelum ini kecomelan anak Norman Hakim, Marissa Dania Hakim viral di media sosial sehingga ada menyuarakan hasrat menjadi menantu pelakon itu.

Jasmin Hamid di laman Instagramnya ada memuatnaik gambar mesra dengan anak lelakinya itu menerima komen netizen yang menyangka anaknya itu sebagai pasangan kekasihnya. Mujurlah Jasmin masih tenang menjawab dakwaan itu dan tidak melatah.

Pelakon itu meminta pengikutnya itu membaca semula komen yang ditulis yang mungkin terlepas pandang lalu mengundang salah faham.

Ini bukan boyfriend saya.. Inilah Big Boss saya uols.. Saya bayangkan satu hari nanti bila Big Boss pulak kat pelamin, mesti saya sedih sebab kena share Big Boss dengan perempuan lain tapi takkan asyik nak berkepit je dengan Big Boss..

Beliau dalam pada itu mengakui bukan cemburu namun itulah perasaan seorang ibu. Malah, bertanyakan  adakah hanya beliau seorang yang mengalami  perasaan sedemikian.

Biasalah kan naluri ibu-ibu ni, tak sanggup berjauhan dan melihat anak tersayang yang sebelum ini rapat dengan kita tiba-tiba terpaksa berkongsi kasih dengan wanita lain. Itulah naluri seorang ibu kan.

Namun, itulah hakikatnya, apabila anak-anak sudah besar dan dewasa kelak, mereka akan mencari pasangan sendiri apabila tiba masanya.

Diberi nama Ian Haziq Macquistan, anak pelakon ini juga aktif bermain sukan ragbi dan ada memuatnaik gambar-gambar dia di padang bermain sukan itu.

Perkongsian Jasmin akan hal tersebut mendapat respond dari pengikut di laman sosialnya itu. rata-rata mengakui hal tersebut dan berkongsi rasa yang sama dengan pelakon tersebut.

Doakan yang terbaik untuk anak

rosenah4611 : Memang begitu lumrah hidup min..anak lelaki seorang bila dh berumahtangga terasa sngt kerinduan pd nyer… dia pun sama tiap kali telefon sy dia akan menangis rindukan sy coz dia mmg rapat ngan sy

daranorliza : saya pun ada sorang anak lelaki ..baru 13 thn ..terfikir juga kalau dia masuk kolej ke bila berkhwn tgll sorang kita ..yg paling t4kut kalau dah s4kit tua siapa nak pakai kan pampers haaa .. kalau boleh nak sihat tak mau s4kit ..insyallah

i_am_maharanii : xpalah..kita sayangkan anak kita..kalau ada menantu.. syg menantu juga..sama.. insya allah menantu tidak jd mitos h4ntu..

halinashamsudin_ : Sy juga punya perasaan yg sama. Tahun depan 2 puteri sy akan naik pelamin. Tak dapat nak bayangkan mcm mana perasaan tu. Takut ada gembira ada sedih pun ada. Nak pulak ank ppuan yg akan jadi kepunyaan org. Apapun sbg ibu kita kena doakan yg terbaik utk ank2 kita dunia akh1rat.

kdj.zali : Betullah tu kak jasmin.. sgt setuju.. sy dah lama ada perasaan mcm tu sejak anak lelaki sy bergirlfriend time form 4. samapai lah skrg ni

Malah pelakon Zarina Zainuddin turut memberi komen akan hal tersebut.

Mesti nangis anak kahwin nanti

zarinazainuddin_ : Mestilah nanggis bila anak kawin min, sebab anak rapat sangat dengan kita @jasminhamidjh 

melda86lapark : Sedangkan di blue tick je pon dah terasa hati kak…. nie kan lagi …haiiii.. tak sanggup pula. nak bia org lain jaga… takut pula hidup sorang bila dah usia senja nanti…

zanariahzr : Sy pun single mom dan ada ank bujang sorang je.. tiap kali dia mintk izin nk kuar dgn gf dia.. hati sy ada perasaan mcm2…jeles.. bimbang.. sedih…sbb terasa mcm sy akn ditggalkan tp tu la.. hati ttp mengalah… dia dh ada kehidupan sendiri

Sebelum ini, Jasmin Hamid bertegas akan mengambil tindakan undang-undang terhadap mana-mana pihak yang terus membuIi anak perempuannya dengan panggilan tidak sepatutnya di media sosial.

Jelas Jasmin, hatinya terguris apabila membaca kata-kata berbaur hin4an terhadap anak perempuannya itu.

“Lepas ini saya akan ambil tindakan undang-undang! Kali ini saya bangkit, hati-hati buIly cyber! Too much.

“Saya tak menyangka topik pasal anak perempuan saya jadi perbualan di media sosial.

“Saya sebagai seorang ibu pastinya akan terguris bila anak yang tak berd0sa berulang kali dihin4 oleh manusia yang berhati hitam.

“Apatah lagi anak yang dihin4 itu adalah seorang anak yatim. Pastinya saya akan bangkit dan membela nasib anak yatim ini,” tulisnya menerusi entri di Instagram.

Jasmin akui selama ini dia menyembunyikan identiti sebenar anak perempuannya itu yang dijaga sejak berusia empat tahun.

“Selama ini saya sorokkan identiti sebenar anak perempuan saya ini kerana saya sudah anggap dia sebagai anak saya sendiri dunia dan akhirat walaupun saya tidak melahirkan dia.

“Saya jaga dia seawal umur dia 4 tahun. Jika kamu tahu sejarah hidup zaman kanak-kanaknya, pasti kamu akan menangis

“Walaupun sebelum ini ada yang mempertikaikan tentang saya dan anak perempuan saya.. Saya masih berdiam kerana tiada unsur-unsur mencela. Dia adalah amanah Allah kepada keluarga saya,” tambahnya.

Tular sebelum ini apabila Jasmin memuat naik keluhan hatinya terhadap individu yang mengejek anaknya dengan panggilan ‘bap0k’.

Lebih menyedihkan apabila individu yang sering melemparkan kata-kata sedemikian terdiri daripada wanita berhijab.

“Jika masih ada yang berkelakuan begini dan tak belajar lagi dari kesilapan orang lain, saya akan ambil tindakan undang-undang! Jangan jadi orang yang mufIis di akhirat kelak,” tegasnya.

Sumber : OBulan via Vanilla Kini

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Be the first to comment

Leave a Reply