Hanya slarkan diri tldur secara l4ngsung di internet, lelaki ini r4ih t0ntonan sehingga lebih 60,000

Int3rnet menyajikan pelbagai kandungan buat kita semua, ada yang bersifat s4ntai, tidak kurang ada juga yang mengandungi pelbagai maklumat penting dan berguna. Semuanya terpulang kepada kita, si pengguna internet.

Jadi tidak h4iranlah kebanyakan orang pada masa kini gem4r menghabiskan masa untuk melayari internet kerana ada sahaja bahan yang boleh mengisi masa sengg4ng seseorang, lebih-lebih lagi ketika dilanda keb0sanan.

Daripada video masakan, teknik lukisan, tatarias wajah sehinggalah kepada perkara-perkara aneh sekali pun, pasti ada yang menontonnya. Seperti seorang lelaki dari Johor ini yang menyiarkan dirinya sedang tidur secara langsung di media sosial.

Tidak perlu lakukan perkara yang sukar mahupun pelik-pelik sekalipun, siaran langsung yang merak4mkan lelaki yang menggunakan nama akaun AC Hami di laman Facebook tersebut berjaya meraih sehingga lebih 60,000 tontonan!

Menerusi siaran itu, lelaki tersebut hanya kelihatan tidvr seperti biasa secara n0rmal. “Sebelum tidur, kita lazimnya akan berfikir apa yang harus dilakukan pada hari berikutnya. Tetapi paling penting, kita perlu berehat (tidur)”, tulisnya.

Lelaki terbabit juga sempat berk0ngsi 3 langkah yang membantu dirinya tidur dengan mudah :

  1. Tarik nafas panjang menerusi mulut dan hembuskan ia secara perlahan-lahan melalui hidung. Ulang sebanyak tiga kali.
  2. Cuba k0songkan fikiran dan fikirkan petak persegi. Gandakan jumlahnya sehingga anda tertidur.
  3. Hanya fikir yang anda mahu tidur.

Tidak sangka pula ramai yang berminat menyaksikan orang lain tidur secara l4ngsung di laman media sosial. Sehingga kini, rakaman siaran tersebut telah menerima sebanyak 1,800 reaksi daripada warga Facebook.

“Tiap kali saya tengok kamu tidur, saya pun tidur”, tulis seorang pengguna di ruangan komen.

Pengguna lain pula sukakan senarai lagu yang dimainkan ketika siaran berlangsung.

Ada juga pengguna yang berasa lucu dengan siaran sebegini…

Mungkin kita agak p3lik melihat siaran berdurasi sejam 46 minit itu namun di China, sudah ramai yang popular kerana menyiarkan diri mereka tldur secara langsung di laman sosial, di mana ia meraih lebih 10 juta tontonan. Hebat!

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Sumber: Fb AC Hami via Erabaru

Be the first to comment

Leave a Reply