K3s b4lu Abam, Aliff Syukri buat rep0rt polis kerana ini….

 

Belum pun reda dan sedih dengan pem3rgian arw4h Abam kini kec0h pula dengan berita mengenai kemelut keluarga di antara b4lu Abam dan juga Ali Puteh iaitu adik iparnya. Isunya timbul apabila jutawaan kosmetik Datuk Seri Alif Syukri telah memuat naik satu vedio temubual bersama keluarga Hidayah.

Akibat daripada video temubual tersebut yang dimuat naik di laman Facebook serta YouTube milik jutawaan tersebut telah menimbulkan rasa kurang senang oleh pihak keluarga Ali Puteh.

Lebih mengeruhkan keadaan apabila dilihat Ali ada memuat naik status di laman Instagramnya dengan mengel4r kakak iparnya dengan gel4ran yang kurang elok. Namun, status tersebut telah dipadam olehnya.

Namun disebabkan itu rata-rata netizen telah mempersoalkan tindakan Ali serta menyokong tindakan yang dilakukan oleh Alif Syukri. Ramai yang meminta penjelasan daripada tindakan yang dilakukan oleh Ali.

Namun semalam Ali telah menjelaskan semua tindakan yang dilakukan olehnya dan meminta orang ramai supaya tidak menimbulkan fitn4h terhadap keluarganya.

Buat Lap0ran P0lis

Tidak ketinggalan pula dengan Alif Syukri apabila dia bertindak memuat satu lagi video dan mendakwa bahawa dia telah pun membuat lap0ran p0lis terhadap isu ini.

Menurut jutawaan ini dia telah bertindak membuat lap0ran p0lis kerana telah diugvt bnuh dan dia bukanlah dalang dalam perg4duhan di antara keluarga Hidayah dan juga Ali.

Dia yang menerima pelbagai ugvtan yang membahayakan dirinya serta kata kurang baik yang di lemparkan terhadapnya.

Kata-kata ugvtan yang diterima, antaranya seperti ini: “Tak de sapa ke yang nak bnuh orang kaya ni”

Jelas Alif lagi dia membuat lap0ran p0lis ini kerana ada individu yang telah memalukan dirinya serta ada yang meng4ncam ny4wanya.

Ini komen Aliff Syukri: “Saya pula yang dicab4r saya pula yang kena, seolah sayalah dalang jadi punca isu ini. Ugvtan yang diterima dan dicab4r, bagi saya tak berapa senang. Sebenarnya niat saya baik. Buat lap0ran p0lis untuk keselamatan saya”

“Saya bukanlah dalang kes ini. Kami tak ada bvrukkan mana-mana pihak. Jangan tudvh kami. Hentikan spekulasi ini. Niat saya, sampai sana, nak bantu ibu tunggal bagi zakat dan bagi barang keperluan”

Dia juga dengan tegas memberitahu bahawa dia sebenarnya tidak tahu apa sebenarnya masalah yang dihadapi oleh keluarga Hidayah serta arw4h Abam dan dia tidak mahu ambil tahu. Tetapi jelasnya cerita tersebut telah dikongsikan sendiri oleh pihak keluarga Hidayah.

Tujuan dia datang hanyalah mahu melawat b4lu Abam dan memberi sumbangan dan ia bukanlah satu p4ksaan bagi menceritakan isu tersebut. Jelasnya lagi pihak mereka mendapat sambutan baik ketika bekunjung di sana.

Akan tetapi Aliff Syukri terkesan apabila telah dicab4r dan tindakannya tak disetujui oleh Ali Puteh.

Saya Dah Buat Adu4n Polis Tentang Isu Ini

Ali Suruh Dato Aliff Bertavbat

Pelawak Ali Puteh menerusi sidang media tergemparnya pada petang tadi (Jumaat) membuat permohonan maaf secara terbuka kepada kakak iparnya, Siti Noorhidayah Mohd Ali.

Ali mengakui terlalu mengikut p3erasaan disaat dirinya sedang celarvu dan masih bersedi1h dengan pemergi1an abangnya, pelawak Abam.

Pada masa sama, Ali turut memaafkan sesiapa sahaja yang melemparkan t0ohmahan berbavur f1itnah terhadap dirinya.

Malah Ali atau nama sebenarnya Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan, 31, memohon agar Aliff bertavbat kerana secara tidak sengaja telah mem3cah b3lah silaturrahim antara ahli keluarga.

“Mana adab dia sebagai seorang Islam. Sepatutnya soalan itu perlu minta persetujuan kedua-dua keluarga. Nak beri sumbangan, saya bersyukur sangat.

Ali beri terk1ilan dengan tindakan Aliff Syukri bertanyakan soal harta pusaka arw4h Abam.

“Tapi bila dengar soalan itu, cuba bayangkan perasaan ibu saya. Kepada Aliff Syukri yang sangat hebat, bertavbat la, pintu tavbat sentiasa terbuka.

“Jangan p3cahkan silaturrahim keluarga. Di mana adab kamu kepada keluarga yang kamu p3cah b3lahkan,” kata Ali di sidang media khas yang diadakan pada Jumaat.

Tindakan Aliff menemu bual Nor Hidayah dengan bertanyakan mengenai harta peninggalan arw4h mengundang kem4rahan Ali sehingga memuat naik status hi1naan kepada kakak iparnya.

Kalau datuk nak beri sumbangan boleh tapi kenapa perlu merungkai ai1b keluarga kami.

Menerusi video siaran langsung Facebook tersebut, Nor Hidayah mendedahkan kereta milik arw4h suaminya diambil keluarga mentua dan dia tidak dapat harta pen1inggalan

Dalam pada itu, anggota kumpulan Puteh ini memohon Aliff datang ke rumah tanpa membawa kemera untuk memohon maaf kepada ibunya yang tergor3es hati atas tindakan tersebut.

“Datuk dengan saya bukan tidak kenal, datuk kenal keluarga arw4h. Kenapa begini datuk? Walaupun tiada niat tapi secara tidak langsung kamu p3ecah b3elah keluarga kami.

“Keluarga saya dihina disebabkan datuk. Kalau datuk nak beri sumbangan boleh tapi kenapa perlu merungkai ai1b keluarga kami.

“Jika datuk malu nak mohon maaf kepada saya, tak apa saya sudah maafkan datuk. Tapi datuk datanglah ke rumah, memohon maaf kepada ibu saya.

“Kerana tindakan datuk itu telah mengor3s hati ibu saya. Tolong jumpa ibu saya tanpa membawa kamera dan mohon maaf kepadanya,” ujarnya.

 

Sumber : duniadanakhirat

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Be the first to comment

Leave a Reply