K0nflik antara Ali Puteh dengan b4lu Abam, ramai tak sedar akan iktibar darinya

Selepas turut berduk4 dengan pem3rgian Abam Bocey, netizen seakan-akan tidak percaya dengan s3ngketa yang menimpa isteri 4llahyarham dengan si adik, Ali Puteh.

Sejak semalam, pelawak tersebut terus dihent4m netizen dan disifatkan mengambil kesempatan di atas harta p3ninggalan Abam yang seharusnya menjadi milik b4lu serta si anak. Namun akhirnya, segalanya terjawab apabila Ali menjelaskan semua perkara yang berlaku di sebalik tindakannya itu.

B4lu mengaku dia pegang kad bank Abam

Seperti yang diketahui ramai, Siti Nurhidayah Mohd Ali menerusi perbualan bersama Datuk Seri Aliff Syukri pernah mendedahkan kereta dan telefon bimbitnya disimpan oleh keluarga Allahyarham.

Sekali imbas mungkin nampak agak ‘semacam’, namun semua tindakan itu merupakan sebahagian daripada proses sebelum ia diserahkan semula kepada waris sebenar. Telefon bimbit yang diambil adalah untuk tujuan menyelesaikan segala kerja tertunggak manakala kereta pula harus dilangsaikan hut4ngnya terlebih dahulu.

Abam dah tinggalkan harta yang cukup

Meskipun apa yang dilakukan oleh Ali tidak disenangi oleh ramai pihak, namun siapa menduga rupanya dia mempunyai perancangan sendiri untuk memudahkan urusan b4lu Abam di masa hadapan. Dalam pada itu, timbul juga konflik meminta sumbangan padahal harta peninggalan Allahyarham sudah mencukupi.

Jangan dengar cerita dari sebelah pihak

Selain perkongsian di atas, luahan pendapat yang dikarang oleh saudara Hakim juga mendapat perhatian netizen. Dia menyifatkan isu ini sebenarnya bertambah hang4t kerana netizen seakan menyimb4h minyak ke 4pi yang memb4ra.

Mungkin ramai yang perihatin selepas memikirkan nasib Noor Hidayah serta Hamzah. Namun kata pemuda ini lagi, kita tidak seharusnya terlalu masuk campur dan menyerahkan segala penyelesaian kepada pihak keluarga mereka sendiri.

Nasihat Mufti Wilayah

Kontr0versi antara pelawak Ali Puteh dan kakak iparnya, Siti Noorhidayah Mohd Ali telah mencetuskan reaksi pelbagai pihak.Antara isu yang terpalit adalah hukvm far4id susulan harta peningg4lan Abam atau nama sebenarnya Syed Umar Mokhtar yang belum diselesaikan.

Bukan hanya netizen, malah isu tersebut telah sampai ke pengetahuan Mufti Wilayah Persekutuan Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad al-Bakri apabila ada netizen bertanya mengenai hukvm berkenaan.

Menerusi satu posting terbaru di Twitternya, Zuklifli menjelaskan yang pihaknya yakin keluarga terlibat sedang mengusahakan sehabis baik.

“Agak kurang manis jika ada pihak lain seolah-olah campur tangan dalam hal ini,” katanya.

Sementara itu, rata-rata netizen bersetuju dengan pendapat berkenaan.

Malah, ramai juga yang meminta supaya Zulkifli memberikan penerangan lebih terperinci mengenai hukvm far4id.

Terdahulu, menerusi sidang media tergempar pada petang semalam (Jumaat) Ali telah membuat permohonan maaf secara terbuka kepada Siti Noorhidayah.

Permohonan maaf itu susulan tindakan Ali yang memuat naik posting berb4ur emosi di laman sosial Instagramnya.

Difahamkan, isu berkenaan tercetus selepas menonton video live yang dibuat oleh usahwan kosmetik, Aliff Syukri yang berkunjung ke rumah baIu Abam.

Usahawan produk kosmetik Aliff Syukri Kamarzaman pula tampil mempertahankan tindakannya susulan kontrovers1i yang tercetus sewaktu membuat kunjungan ke kediaman balu arw4h pelawak Abam, Nor Hidayah Mohd Ali.

Aliff berkata, dirinya bukan seorang p3njenayah, justeru bukan satu keperluan untuknya bertabbat atas tindakannya memuat naik sesi temu bual bersama Nor Hidayah ke saluran media sosial miliknya.

“Suruh bertabbat, kena minta maaf, ada yang kata saya j4hat dan tak ada adab, semua tu s4lah.

“Tolong jangan cakap saya perlu bertaubat disebabkan perkara ni, saya bukan penj3nayah,” katanya melalui Insta Story.

Aliff mengeluarkan kenyataan tersebut sebagai respons kepada adik Abam, iaitu Ali Puteh yang menasihatkannya agar segera bertaubat ketika pintu taubat masih terbuka.

Sumber: Twitter Hakim & Mohammad Amirul Afiq

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisangg

Sumber: vanillakini

Be the first to comment

Leave a Reply