“Syurga itu Indah, Anak-Anak Ini Sedang Mengajar Kita Sebenarnya”Zarina Zainuddin Kongsl Tentang Anak Syurganya.

 

Ramai yang sudah mengetahui bahawa pelakon dan usahawan Zarina Zainuddin mempunyai empat orang cahaya mata dan dua daripadanya adalah kembar aut1sm, Muhammad Raizal Azrai (Azal) dan Muhammad Razil Azrai (Azil).

Kedua-dua anak remaja Zarina kini memasuki usia 25 tahun namun tahap aut1sm yang dih@dapi mereka berbeza seperti yang diceritakan Zarina.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Pagi ni kami dapat breakfast sama azal temankan abang azil dia jaga abang azil tq azal tolong ibu selalu ❤️ #azalazil #autismawareness

A post shared by Zarina Zainuddin (@zarinazainuddin_) on

“Anak aut1sm ni biasa dia akan buat rutin harian dia. Dia susah nak terima perubahan. Video pertama ni menunjukkan dia (Azil) begitu tenang sekali,” tulis Zarina pada satu IGTV yang dimuat naik ke Instagramnya.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Anak autism ni biasa dia akan buat rutin harian dia dia susah nak terima perubahan ..video pertama ni menunjukkan dia begitu tenang sekali #azilazal #autism #autismawareness

A post shared by Zarina Zainuddin (@zarinazainuddin_) on

Namun menurut Zarina keadaan boleh berubah serta merta dan kadang kala tanpa s3bab.

“Video kedua ni saya ambil lewat setelah saya berguLlng dengan dia demi menghaIang azil dari pvkul dirinya sampai berd@rah.

“Akhirnya saya t3was, kuat betul tenaga dia dibandingkan dengan saya,” tulis Zarina pada IGTV berikutnya.

Menurut Zarina, pada pagi hari kejadian hanya mereka sahaja berdua berada di rumah dan dia menyiapkan sarapan setelah pulang daripada kedai membeli surat khabar untuk Azil.

“Saya nak bagi dia makan dia c@mpak dalam sink. Aut1sm ni luas, takkan sama anak awak dengan anak saya. Azal pun lain, Azil lain.”

“Azal pagi-pagi setelah hantar Azil pergi beli surat khabar, dia minta izin nak pegi gym. Saya benarkan, biar dia berdikari. Keslan dia hari-hari str3ss.”

Bila Azil meng4muk dia (Azal) pun meng4muk pvkul-pvkul muka dia jugak,” coret ibu yang cekal ini.

Pesan Zarina buat ibu-ibu yang ada anak syurga supaya banyak bersabar kerana akan ada nikmat kesabaran bila direnungkan balik.

“Anak-anak ini sedang mengajar kita sebenarnya. Syurga itu Indah,” tulis Zarina lagi.

Zarina berkahwin dengan Dato’ Seri Dr. Abu Raihan Wan Jaafar pada tahun 1993 sebagai isteri kedua dan mereka dikurniakan dengan empat orang anak lelaki.

 

sumber : Gempak via media video viral

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DD

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LepatPisang

Be the first to comment

Leave a Reply